MO17-1 neemt de 3 punten mee uit Oud-Beijerland

Vandaag stond de derby SHO MO17-1 – NSVV MO17-1 op het programma. De weersvoorspellingen waren de gehele dag al niet hoopvol , maar daarentegen vertrokken we met een optimistisch gevoel richting Sportpark Kikkershoek.

Met een toch nog stralend zonnetje kon de warming-up van start gaan. De concentratie was aanwezig en op de gezichten was wel een teken van lichte, gezonde spanning te zien. Vanaf het eerste fluitsignaal was het NSVV die het voortouw in handen nam, er werd veel druk gezet op de verdediging van SHO die achterin ook de zaken goed op orde had. Naarmate de wedstrijd vorderde zag je dat beide partijen rustig combineerden en op zoek waren naar het doel van de tegenstander. SHO bouwde zorgvuldig vanaf het doel op , terwijl NSVV vaak de lange bal hanteerde wat vaak resulteerde in onrust bij de verdediging van Oud-Beijerland. De aanwezige scheidsrechter voelde de wedstrijd goed aan en ook mocht er aan beide kanten veel worden door gevoetbald zoals je bij een derby mag verwachten. Gedurende de eerste helft waren er verschillende kansen voor open doel door NSVV ,ook mede door de vele corners strak voor de goal van SHO die ook onbenut bleven.
SHO kon daardoor in de wedstrijd blijven en ook het zelfvertrouwen nam daardoor toe bij de thuisspelende ploeg.

Het fluitsignaal voor de rust kwam voor beide partijen goed uit om zo weer op adem te komen, de nodige kilometers waren zeker al gelopen.

Na de rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. De keepster in het doel bij NSVV domineerde de gehele wedstrijd en was een ware plaaggeest voor de Oud-Beijerlanders. Nadat aan beide kanten verschillende kansen nog steeds om zeep werden geholpen, nam de druk om te scoren van beide kanten toe. Uiteindelijk slaagde de voorhoede van de Numansdorpers erin om de bal via een speelster van SHO in het doel te schuiven, waarbij de keepster het nakijken in het doel had. Naarmate de slotfase naderden gaf uitspelende ploeg geen strobreed meer toe met een ijzersterke defensie. Na het eindsignaal van de arbiter kon de overwinning gevierd worden aan de kant van NSVV.

Eindstand 0-1.

Volgende week voetbalt de MO17-1 op het terrein van NSVV tegen vv Brielle om 11.30 uur.