MO15-1 als eerste dameselftal ooit kampioen van NSVV

Afgelopen zaterdag moesten de dames van NSVV MO15-1 thuis aantreden tegen Yvv de Zwervers uit R’dam.

Deze wedstrijd was bepalend voor het behalen van het kampioenschap in de 1ste klasse, er moest dus gewonnen worden door de voetbalsters uit Numansdorp om de winst binnen te slepen.

De week ervoor werd titel kandidaat de jonge Spartaan, toen nog 1ste op de ranglijst, thuis met 5-0 door NSVV van kampioenschap onthouden.

Voordat het fluitsignaal voor de start van de wedstrijd was gegeven waren de vele supporters al aanwezig om de thuisclub naar een overwinning te loodsen met behulp van het nodige lawaai.

Nadat de aftrap werd genomen werd er vanaf NSVV razendsnel druk uitgeoefend op de Zwervers wat in de 3e minuut al gelijk resulteerde dat de keeper het nakijken had en de bal in het net achter haar verdween.

Helaas stond de grensrechter uit Rotterdam hevig met haar vlag te zwaaien en werd het doelpunt teniet gedaan.

De eerstvolgende aanval 25 seconden later kwam meteen door Naomi v.d. Heiden een schitterende op maat geplaatste voorzet waar Ocean Vetten haar rechterschoen tegen aan kon zetten en dit was de verlossende 1-0.

Na deze snelle voorsprong konden de dames van NSVV elkaar weinig tot niet meer vinden in de combinaties en de Zwervers profiteerde van het onzorgvuldige spel wat in de 12e minuut zorgde voor een tegentreffer , de 1-1 een onhoudbare goal voor de keeper.

Het spelbeeld verbeterde niet en de Numansdorpers konden geen vuist maken tegen de Zwervers en gingen de kleedkamer in met een licht gebogen hoofd.

Na een ‘donderspeech’ in de kleedkamer van NSVV door de coaches waarbij de nodige aanwijzingen en tips werden gegeven om zo weer met zelfvertrouwen binnen de lijnen van het hoofdveld te gaan staan.

Dit was niet aan dovemans oren gericht en dat zag je direct aan het spelbeeld waarbij je de wedstrijd zag kantelen in het voordeel van NSVV.

In de 55e minuut na een spectaculaire solo en het passeren van drie tegenstanders werd de bal door Demi Remmers snoeihard ingeschoten vanaf afstand zodat men meer ontspannen kon voetballen gezien de 2-1 in het voordeel.

Er kwamen meer kansen voor de thuis spelende club en de Rotterdammers kwamen goed weg doordat de bal tot 2 keer toe van de lat af kaatste.

De Zwervers kregen geen enkele kans meer van de ijzersterke verdediging in de zwart-witte tenues.

In de 63e minuut werd de bal van richting veranderd door de hand van de Zwervers binnen de 16 meter,  dit bleef niet onopgemerkt door de uiterst bekwame arbiter.

De bal werd na overleg op de penalty stip gelegd door NSVV , na het publiek eerst tot stilte gemaand te hebben voor opperste concentratie en bloedstollende spanning voor de toeschouwers , medespelers en vooral coaches, koelbloedig en zorgvuldig werd de 3-1 ingeschoten door Ocean.

De 65e minuut waren er publiekswissels vanuit NSVV voor de 3 geblesseerde speelsters.

Kort daarna volgde het eindsignaal en konden de dames van NSVV de kampioensschaal en bloemen in ontvangst nemen en kon het feest losbarsten en stond de ‘platte kar’ klaar om door het dorp te trekken.