NSVV wint zonder zware inspanning tegen Rockanje

Op het warme kunstgras van Rockanje kon NSVV niet de druk blijven zetten die nodig is voor een monsterscore zoals in de thuiswedstrijd behaald. Door het te lage tempo kon Rockanje zelfs ruiken aan een gelijkmaker. NSVV kreeg veel meer kansen, maar kon niet voorkomen dat Rockanje drie goede kansen kreeg. Het passeren van NSVV-keeper Melvin Kruijthof is dit seizoen weinige gegeven en het lukte ook de spitsen van Rockanje niet.

Na een kleine tien minuten spelen was het een wonder dat NSVV nog niet gescoord had. Eerst mocht Michael Ouwens na een mooie voorzet van Sjoerd Hofstede vrij inkoppen. Keeper René van der Meiden kon de kopbal net tot corner verwerken. Uit deze corner schoot Richard Bras op de paal en even later mocht Yoeron van der Ree bij de tweede paal vrij inkoppen. Weer zat keeper René van der Meiden ertussen. Uit de daaropvolgende corner mocht Michael Ouwens het eens met zijn voeten proberen. Zijn inzet ging net naast.  Het duurde nog tien minuten voordat NSVV wel tot score kwam. Het was een mooie aanval opgezet door Kelvin van der Giesen die de vrijstaande Richard Bras vond. Richard Bras had goed om zich heen gekeken en gezien dat Mitchel Louwerens er nog beter voor stond op links. Mitchel Louwerens schoot hard en strak in de rechter onderhoek en liet keeper René van der Meiden kansloos. NSVV drukte daarna niet door en het begon een beetje op een zomeravond wedstrijd te lijken uit de voorbereiding. Net voor de thee schrokken de NSVV-supporters toen Romano Vergouwen alleen op keeper Melvin Kruijthof af mocht gaan. Melvin Kruijthof is ijzersterk in een tegen een situaties en pareerde de inzet. De rebound kwam echter voor de voeten van Rockanje spits Jeffrey Burger. Die haalde verwoestend uit, maar zijn inzet kwam bovenop de lat.

In de tweede helft mocht Romano Vergouwen vanaf de linkerkant alleen op keeper Melvin Kruijthof afgaan en weer was Melvin Kruijthof de winnaar. Toen begon NSVV weer de druk op te bouwen. Na goed doorzetten van Yoeron van der Ree, mocht Peter Jan Cazander alleen op keeper René van der Meiden afgaan. Peter Jan Cazander lukte het niet om de bal voorbij de keeper te krijgen. Yoeron van der Ree zette een tweede keer goed door over rechts en gaf een mooie voorzet over de keeper bij de tweede paal waar Jeroen Voshart vrij stond. Jeroen Voshart werd gehinderd bij het koppen en miste. Hij werd wel dusdanig gehinderd dat het volgens scheidsrechter Geerlings een penalty was. Toen Jeroen Voshart opgelapt was eiste hij als aanvoerder de bal op voor de penalty en schoot onberispelijk zuiver de bal binnen. Na de twee doelpunten verschil voetbalde NSVV de wedstrijd uit en creëerde nog een paar halve kansjes. Koen Witsiers was het dichtst bij een treffer met een mooi afstandsschot, maar ook dit keer was keeper René van der Meiden de spelbreker. Rockanje spits Romano Vergouwen kreeg nog een derde kans deze wedstrijd. Dit keer werd hij op rechts aangespeeld door zijn collega spits Jeffrey Burger. Weer was NSVV-keeper Melvin Kruijthof de baas over de situatie en tikte het schot uit zijn doel.
DSC_9224
De laatste achtervolgers Binnenmaas en Rijnmond Hoogvliet Sport hebben ook weer gewoon hun potjes gewonnen. NSVV moet daarom nog twee van de laatste vier wedstrijden winnen voor de hoofdprijs. Er staan nu twee thuiswedstrijden op het programma. De eerste thuiswedstrijd is volgende week tegen Zinkwegse Boys. Het grote verschil van vierenveertig punten geeft geen enkele garantie. De tegenstander zal maximaal inzetten op het streekderby’s aspect. Daarnaast knokt Zinkwegse Boys nog voor de laatste kans om nacompetitie tegen degradatie te ontlopen. NSVV zal scherp moeten blijven tot de buit binnen is.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree, Lesley van der Stoep, Michael Ouwens, Roderick Bekker, Sjoerd Hofstede, Richard Bras (46e Mitchel Keikes), Jeroen Voshart, Mitchel Louwerens (62e Peter Jan Cazander), Kelvin van der Giesen (74e Boyd van Andel), Koen Witsiers

Ruststand: 0 – 1
Eindstand: 0 – 2

Scoreverloop:
18e min.               0 – 1       Mitchel Louwerens
64e min.               0 – 2       Jeroen Voshart (penalty)

Geschreven door: Bas Snijders