NSVV wint ook van concurrent SV Charlois

NSVV was benieuwd naar de tegenstand van de ploeg die NSVV het langst kon bijhouden deze competitie. Na de eerste periode stond SV Charlois op slechts één punt achterstand van periodekampioen NSVV. De tweede periode was echter tot nu toe slecht verlopen voor SV Charlois met een gelijkspel tegen Pernis en twee verloren wedstrijden tegen Binnenmaas en IJVV de Zwervers. Vandaag lag het tempo van NSVV te laag om echt te overtuigen. Dit was ook niet nodig voor de overwinning. SV Charlois zetten NSVV wel af en toe onder druk zonder echt spannende momenten voor het doel van NSVV te creëren. Uiteindelijk wist NSVV op beslissende momenten het doel te vinden en was er weer een mooie overwinning. SV Charlois is hierdoor op twaalf punten achterstand gezet en voorlopig is NSVV uit het zicht verdwenen.

SV Charlois was de iets betere ploeg de eerste helft en creëerde drie goede kansen. Al binnen vijf minuten gaf Gino Capobianco een mooie boogbal over de verdediging van NSVV op de diepgaande spits Celcius Grant. De spits van SV Charlois kwam en half metertje te kort om de bal mee te kunnen nemen en alleen op NSVV-keeper Melvin Kruijthof af te gaan. De tweede kans was een aanval over links waarbij Maldini Maris Cruz de bal diep speelde naar Djenley Arkhurst. Hij werd naar links in het strafschopgebied gedrukt en toch kon hij in de draai uithalen op het doel. Melvin Kruijthof moest zijn grootste inspanning van de middag verrichte om de bal tot corner te werken. Djenley Arkhurst gaf zelf de voorzet waarna de bal uiteindelijk onverwacht voor de voeten kwam van Raymond Verschoor. Zijn schot was te zacht om Melvin Kruijthof zenuwachtig te maken. NSVV had ook wat kansjes, maar wachtte tot net voor de theepauze met scoren. Het was Richard Bras die de assist gaf op Peter Jan Cazander. Peter Jan Cazander passeerde één man en toen hij op weg ging naar de tweede tegenstander, schoot hij onverwacht. SV Charlois keeper Linber van der Horst stond op het verkeerde been en de bal ging netjes de hoek in.

DSC_7271

In de tweede helft kwam SV Charlois niet meer tot grote kansen. NSVV daarentegen wel. Er was een kopdoelpunt van Michael Ouwens die door scheidsrechter de Witte werd afgekeurd vanwege duwen van de tegenstander. Sjoerd Hofstede en Kelvin van der Giesen combineerde goed aan de rechter kant en de voorzet van Kelvin van der Giesen werd net naast gekopt door Mitchel Keikes. Uiteindelijk viel het tweede doelpunt vanuit een korte cornerbal van Mitchel Keikes op Sjoerd Hofstede. Sjoerd Hofstede speelde de bal naar Richard Bras die vrij stond op het randje van de zestienmeterlijn. Richard Bras voltrok het vonnis met een nauwkeurig strak schot onhoudbaar voor keeper Linber van der Horst. Twee minuten later was Michael Ouwens dicht bij het derde doelpunt. Weer een corner van Mitchel Keikes kopte hij net naast. De laatste kans was net voor tijd uit een vrije trap van Jeroen Voshart, die net naast gelopen werd door Roderick Bekker.

Dit was de laatste wedstrijd voor de winterstop. Twaalf van zesentwintig wedstrijden zijn er gespeeld en alleen tegenstander DRL hebben we nog niet ontmoet deze competitie. Het is nu tijd om het winterrapport op te maken. NSVV kan zeer tevreden zijn met het behaalde resultaat tot nu toe. Natuurlijk zijn de zeven punten voorsprong op nummer twee Rijnmond Hoogvliet Sport goed, maar 41 doelpunten voor en slechts 2 tegen spreekt vooral tot de verbeelding. Het team kan zich in de winter opladen en we zijn benieuwd naar de afloop van dit voetbalseizoen in het nieuwe jaar.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Michael Ouwens, Lesley van der Stoep, Marco Mann, Kjetil Mol, Sjoerd Hofstede, Richard Bras, Jeroen Voshart, Mitchel Keikes (82e Roderick Bekker), Kelvin van der Giesen, Peter Jan Cazander (82e Dikkie Bontes)

Ruststand: 1-0
Eindstand: 2-0