NSVV vergeet te scoren tegen DRL

In de eerste helft had NSVV vier grote kansen en vergat alleen te scoren. DRL was ongevaarlijk en de Numansdorpse supporters dachten dat het na de thee wel goed zou komen. Niets was minder waar. NSVV nam de tweede helft steeds grotere risico’s om te kunnen scoren en gaf hierdoor veel ruimte weg voor counters van DRL. De tweede helft kreeg DRL hierdoor ook vijf grote kansen en het was een wonder dat er na negentig minuten geen doelpunten waren gevallen.
DSC_7641

In de eerste helft was er direct een mooie combinatie tussen Sjoerd Hofstede en Yoeron van der Ree. Yoeron van der Ree gaf een goede voorzet en Kelvin van der Giesen reageerde attent bij de eerste paal. Een verdediger van DRL verwerkte met kunst en vliegwerk de bal uit het doel. Mitchel Louwerens leverde vervolgens drie voorzetten vanaf links perfect op maat af. Eerst kopte Koen Witsiers de bal op de paal, daarna kopte Kelvin van der Giesen net langs de verkeerde kant van de paal en tenslotte was het weer Koen Witsiers die van dichtbij net over de lat kopte. Mitchel Louwerens mocht zelf ook nog een keer verwoestend uithalen en zijn bal ging via onderkant lat weer het veld in. DRL stelde geen wapenfeit tegenover al deze kansen.

De tweede helft was DRL direct wel tweemaal gevaarlijk. Eerst probeerde de spits van DRL met een boogbal de uitgekomen Melvin Kruijthof te overmeesteren, maar Melvin Kruijthof was te groot voor de inzet. Daarna mocht DRL-speler Lucien Klaasse vanuit het middenveld alleen op Melvin Kruijthof afgaan. Roderick Bekker zette de achtervolging in en kon net op tijd met een correcte mooie tackel op de bal een schot voorkomen. NSVV was wakker en trok het spel naar zich toe. Mitchel Louwerens gaf weer mooie voorzetten vanaf links. Een DRL-verdediger kon er eentje van de lijn redden en een andere kwam bij Jeroen Voshart terecht die van dichtbij mocht afwerken. Jeroen Voshart koos voor een geplaats schot met de binnenkant van de voet, maar gaf door de lage snelheid keeper Johan Versluis de kans de inzet te stoppen. Een kwartier voor tijd kwam Michael Ouwens als stormram de voorhoede versterken. Hij was direct tweemaal dicht bij de winnende treffer. De alles of niets tactiek van NSVV had wel tot gevolg dat DRL ruimte kreeg om te counteren. In blessuretijd had DRL hierdoor drie grote kansen.  Net als in de uitwedstrijd ging DRL-aanvoerder Lorenzo Borsboom eenmaal van achteruit mee naar voren. In de uitwedstrijd scoorde hij meteen en nu schoot hij rakelings over de kruising. Daarna dacht iedereen op het complex dat DRL ging scoren. Door een uiterste inspanning was het echter de grote teen van Sjoerd Hofstede zijn lange benen die de bal net voor het verwoestende schot wegtikte. In de laatste seconde wierp Melvin Kruijthof zich nog op de bal voordat DRL van dichtbij in kon tikken.
DSC_8079

De achtervolgers Rijnmond Hoogvliet Sport en Binnenmaas wonnen wel gewoon hun potjes. Aanstaande dinsdag 17 april om 20:30 uur staat het slotstuk van het blijspel in vier delen op het programma tegen Rijnmond Hoogvliet Sport. NSVV moet de één tegen nul voorsprong nog een klein half uur verdedigen. Dit is een echte zes punten wedstrijd tegen de eerste achtervolger. NSVV moet rekening houden met winst van Rijnmond Hoogvliet Sport in het restant van de gestaakte wedstrijd tegen DRL. Met dit uitgangspunt is winst dinsdag 17 april goed voor acht punten voorsprong, een gelijkspel vijf punten voorsprong en verlies nog twee punten voorsprong.

Klik hier voor de fotoreportage

Klik hier voor de samenvatting

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree (85e Mitchel Keikes), Lesley van der Stoep, Marco Mann, Roderick Bekker, Sjoerd Hofstede, Richard Bras (61e Peter Jan Cazander), Jeroen Voshart, Mitchel Louwerens, Kelvin van der Giesen, Koen Witsiers (78e Michael Ouwens)

Ruststand: 0-0
Eindstand: 0-0