NSVV scoort wel in streekderby tegen ‘s Gravendeel

De eerste wedstrijd van deze competitie speelde NSVV doelpuntloos gelijk tegen ‘s Gravendeel. In deze eerste wedstrijd na alle tegenstanders ontmoet te hebben, liet NSVV precies zien hoe het deze competitie bovenaan de ranglijst terecht is gekomen. Gemiddeld afgerond wint NSVV deze competitie met drie doelpunten voor en nul doelpunten tegen. Op papier een afgetekende duidelijke overwinning. In de praktijk was de overwinning op ’s Gravendeel een teamprestatie. Het was een open en snelle wedstrijd die ook in 4-4 had kunnen eindigen. De hechte NSVV defensie voorkwam dat de kansen van ‘s Gravendeel benut werden en beloonde zichzelf voor de elfde keer dit seizoen met een clean sheet. De aanval van NSVV wist wel drie van de kansen te benutten.

Na ongeveer een kwartier spelen was het een mooi aangemeten cornerbal van Mitchel Louwerens die perfect werd ingekopt door Michael Ouwens en hiermee NSVV op voorsprong bracht. NSVV probeerde direct de voorsprong uit te breiden, maar twee keer bracht ‘s Gravendeel keeper Ricardo Bakker redding. De eerste inzet was rechts van het doel door Sjoerd Hofstede. De tweede poging was van Mitchel Louwerens net buiten de zestienmeterlijn. ‘s Gravendeel leek een grote kans te krijgen toen de bal richting Martin Calmera ging. Hij wachtte echter tot de bal bij hem aan zou komen en de NSVV verdediger Michael Ouwens was attenter en kroop voor zijn tegenstander. De supporters van NSVV moesten wel even naar adam happen toen uit een corner van ‘s Gravendeel de bal vrij voor de voeten kwam van Jorrit van Driel. Hij kon van dichtbij op het doel schieten. Dan heeft NSVV echter nog altijd het laatste slot op de deur in de vorm van keeper Melvin Kruijthof. Met een geweldige reflex plukte Melvin Kruijthof de bal uit de lucht.

De eerste kans in de tweede helft was voor ‘s Gravendeel. Martin Calmera gaf de bal aan Danilo Alkema die net niet helemaal goed zijn voet achter de bal kon krijgen en over schoot.  Vijf minuten later combineerde Mitchel Louwerens en Peter Jan Cazander schitterend door de defensie van ‘s Gravendeel. Bij het doel aangekomen leken ze te twijfelen wie ging scoren en kon de defensie van ‘s Gravendeel alsnog ingrijpen. Het tweede doelpunt was na een overtreding op Roderick Bekker links halverwege de helft van ‘s Gravendeel. Mitchel Louwerens gaf een afgemeten vrije trap die achter de verdediging viel en Michael Ouwens dook naar de bal. Michael Ouwens kopte zijn tweede van de middag mooi binnen. Een cruciaal moment was toen Nicky Kranendonk van ‘s Gravendeel uithaalde en zijn inzet via de onderkant van de lat terug in het veld kwam. Direct counterde NSVV en de bal kwam bij Mitchel Louwerens die goed doorzette en het duel met zijn tegenstander won. Zijn schuine dieptepass was op maat achter de verdediging van ‘s Gravendeel. Kelvin van der Giesen was er als de kippen bij om de bal onhoudbaar voor de keeper in te schieten. De aansluitingstreffer werd niet gemaakt en NSVV stond met drie doelpunten voor.  De laatste kans van de wedstrijd was voor ‘s Gravendeel. Nicky Kranendonk gaf de bal op de voor het doel vrijstaande Youri Ton. Zijn schot werd weer gestopt door keeper Melvin Kruijthof.

De gehele top vier van deze klasse heeft deze competitieronde weer gewonnen. Inmiddels heeft de nummer vijf, twintig punten achterstand op NSVV. De prijzen lijken dit seizoen verdeeld te gaan worden tussen deze top vier ploegen. De eerstvolgende te behalen prijs is de tweede periodetitel. Binnenmaas heeft de minste verliespunten in de tweede periode. Uiteraard op NSVV na, maar die heeft de eerste periodetitel gewonnen en is hierdoor uitgesloten voor de tweede periodetitel. Volgende week staat de kraker uit tegen Binnenmaas op het programma. Naast het speciale aspect van de streekderby, zal Binnenmaas alles in het werk stellen om de koppositie in de tweede periode te behouden. NSVV kan zich ook geen puntverlies veroorloven in de strijd om de eindprijs. Kortom alle ingrediënten aanwezig voor een lekkere pot voetbal volgende week.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Michael Ouwens (82e Yoeron van der Ree), Lesley van der Stoep, Marco Mann, Roderick Bekker, Sjoerd Hofstede, Richard Bras (26e Koen Witsiers), Jeroen Voshart, Mitchel Louwerens, Kelvin van der Giesen, Peter Jan Cazander (75e Mitchel Keikes)

Ruststand: 1-0
Eindstand: 3-0