NSVV – Rijnmond Hoogvliet Sport deel 4

De uitwedstrijd van NSVV bij Rijnmond Hoogvliet Sport, September jl., werd gestaakt door een blessure van de keeper van NSVV, bij de stand van 0-1. Het restant van deze wedstrijd werd op een dinsdagavond ingehaald en met veel kunst en vlieg werk door NSVV over de streep getrokken.

De thuiswedstrijd bij NSVV werd een aantal weken geleden gestaakt door een blessure van de scheidsrechter, bij een stand van 1-0. Dus begonnen NSVV en Rijnmond Hoogvliet Sport gisteravond (weer een dinsdagavond) in de 66e minuut aan deel 4 van hun (restant) wedstrijden.

En dat er voor beide het nodige op het spel stond was vanaf het eerste moment duidelijk. De bal vloog van links naar rechts en weer terug, veelal werd door beide elftallen de lange bal gespeeld om zo snel mogelijk bij het doel van tegenstander te zijn gezien de aantal minuten die te spelen waren. In de 71e minuut mocht Rijnmond Hoogvliet Sport een vrij trap nemen welke hoog werd voorgezet en tot grote schrik van heel NSVV liet Melvin Kruijthof de bal los en kon Rijnmond Hoogvliet Sport de gelijkmaker aanteken; 1 – 1.

Even leek NSVV uit balans, maar echt gevaarlijk werd Rijnmond Hoogvliet Sport niet en NSVV herpakte zich wat resulteerde in wat kansen. Uiteindelijk duurde het toch tot in de 86e minuut voordat Koen Witsiers de 2 – 1 op het scorebord kon laten zetten, wat een hele grote opluchting was voor NSVV.

Na de 2 – 1 werd het erg spannend en liepen de emoties hoog op (dit gebeurde ook al eerder in de wedstrijd). Daar waar de scheidsrechter misschien wel rood had moeten geven aan een speler van Rijnmond Hoogvliet Sport, die natrapte, deed hij dit af met geel en achteraf wel goed om verdere moeilijkheden te voorkomen.

In de laatste minuten werd er niet meer gescoord, dus NSVV kon wederom weer 3 punten bijschrijven…..op weg naar het einddoel.

Aanstaande zaterdag staat de wedstrijd tegen Rockanje op programma en kan NSVV wederom aan de bak.

Opstelling:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree, Lesley van der Stoep, Marco Mann, Roderick Bekker, Sjoerd Hofstede, Koen Witsiers (87e Michael Ouwens), Jeroen Voshart, Mitchel Louwerens, Kelvin van der Giesen, Richard Bras

Ruststand: 1 – 0
Eindstand: 2 – 1