NSVV herstelt zich in de tweede helft tegen Rozenburg

Er werd de eerste helft door NSVV geen vervolg gegeven aan de goede wedstrijd van vorige week tegen Rijnmond Hoogvliet Sport. Rozenburg stookte het vuurtje op en legde veel energie in de eerste helft. NSVV had meer kansen dan Rozenburg in de eerste helft, maar de twee kansen van Rozenburg hadden eigenlijk twee doelpunten moeten zijn. De tweede helft was NSVV beter en kwam er steeds meer druk op het doel van Rozenburg. Ten opzichte van de eerste helft leek Rozenburg juist rustig de voorsprong te willen verdedigen. NSVV kwam snel in tweede helft op gelijke hoogte en ging op zoek naar de winst. Scheidsrechter Zuidwijk deelde veel gele kaarten uit en stuurde twee spelers van Rozenburg met twee gele kaarten naar de kleedkamer. Daarna kon NSVV uitlopen naar een goed bevochte overwinning.

In het eerste half uur had NSVV drie kansen. Na een vrije trap van Mitchel Louwerens mocht Jeroen Voshart vrij op het doel koppen, maar keeper Silvio Spiessens stopte de inzet. Kjetil Mol leek te kunnen scoren van dichtbij, maar speelde naar Peter Jan Cazander die er nog iets beter voor stond. Peter Jan Cazander scoorde ook, maar deed dit volgens de grensrechter van Rozenburg vanuit een buitenspel positie. Richard Bras speelde een hoge bal die door een verdediger van Rozenburg werd gemist. Sjoerd Hofstede mocht hierdoor binnen de zestienmeterlijn vrij uithalen richting het doel, maar keeper Silvio Spiessens stopte ook deze inzet. De eerste grote kans voor Rozenburg was wel direct raak. Na een mooie dieptebal mocht Bryan van der Laan vrij op het doel van Melvin Kruijthof afgaan. Hij schoof de bal beheerst in de linker onder hoek en liet Melvin Kruijthof kansloos. NSVV kreeg nog een goede kans. Yoeron van der Ree zag zijn schot nog net door een verdediger van Rozenburg een zetje omhoog krijgen en hierdoor over het doel gaan. De tweede grote kans voor Rozenburg had bijna een twee tegen nul ruststand geweest. De kans was identiek aan het eerste doelpunt, alleen nu kwam Floris van den Heuvel alleen op Melvin Kruijthof af en zijn schuiver kwam via de linkerpaal weer het veld in. De bal kwam precies voor de voeten van de vrijstaande spits Nick de Bil. Iedereen dacht dat is het tweede doelpunt, maar daar dacht NSVV-verdediger Lesley van der Stoep anders over. Hij wierp zich voor het schot en wonderwel blokte hij het schot.

De tweede helft was NSVV nauwkeuriger en Rozenburg leek zich te willen richten op alleen de voorsprong  verdedigen en kwam er niet meer aan te pas. De eerste kans was een kopbal bij de tweede paal door Marco Mann, na een corner van Mitchel Louwerens. De tweede kans was direct de gelijkmaker. Het was een vrije trap van Mitchel Louwerens die in een druk strafschopgebied beheerst werd aangenomen door Kelvin van der Giesen en half uit de draai werd afgemaakt. Drie minuten later gaf Peter Jan Cazander een mooie dieptepass op een geheel vrijstaande Kelvin van der Giesen. Iedereen dacht dat dit de voorsprong zou worden, maar volgens de grensrechter van Rozenburg stond Kelvin van der Giesen op het moment van spelen buitenspel. Na een voorzet vanaf de achterlijn van Mitchel Louwerens mocht Peter Jan Cazander de bal aannemen dicht bij het doel van Rozenburg. Zijn inzet was echter te zacht om keeper Silvio Spiessens te verschalken. Scheidsrechter Zuidwijk deelde twintig minuten voor tijd een tweede gele kaart uit aan Rozenburg speler Floris van den Heuvel. Met een man minder stopte het team van Rozenburg nog eenmaal opportunisme in het spel en kreeg zowaar nog een aardige kans. De inzet van Omer Faruk Ayyildez werd gestopt door NSVV-keeper Melvin Kruijthof. Tien minuten voor tijd kreeg ook nog Rozenburg speler Nick de Bil zijn tweede gele kaart. Met twee man minder was het wachten tot de winnende treffer zou vallen. Het was Dikkie Bontes die in een vol strafschopgebied een schot loste op keeper Silvio Spiessens. Hij stopte het schot nog wel, maar achter de doellijn wat door de goed opgestelde scheidsrechter Zuidwijk werd gezien. Het verzet van Rozenburg was gebroken en net voor tijd maakte Yoeron van der Ree uit een cornerbal het laatste doelpunt van NSVV.

Na de wedstrijd van NSVV bleek de strijd achter NSVV tussen Rijnmond Hoogvliet Sport en Binnenmaas beslist te zijn in het voordeel van Rijnmond Hoogvliet Sport. Aangezien NSVV nog de gestaakte wedstrijd tegen Rijnmond Hoogvliet Sport moet uitspelen weet NSVV wat het moet doen tijdens deze inhaalwedstrijd. NSVV moet nog wel vier wedstrijden voor deze inhaalwedstrijd op het programma staat. Doel blijft deze wedstrijden gewoon even te blijven winnen. Te beginnen bij de uitwedstrijd volgende week tegen Botlek. De ploeg die dit seizoen wisselende uitslagen kent en NSVV zeker niet moet onderschatten. Indien NSVV de vier wedstrijden wint, dan kan de inhaalwedstrijd van vijfentwintig minuten tegen Rijnmond Hoogvliet Sport een mooie wedstrijd worden.

Klik hier voor de fotoreportage van Ruud Vermeer Fotografie

Klik hier voor de samenvatting op Youtube

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree, Lesley van der Stoep, Marco Mann, Kjetil Mol, Sjoerd Hofstede, Richard Bras, Jeroen Voshart, Mitchel Louwerens, Kelvin van der Giesen, Peter Jan Cazander (76e Dikkie Bontes)

Ruststand: 1-0
Eindstand: 1-3