NSVV blijft op koers

Na twee weken geen voetbal vanwege, inhaalprogramma en de strenge vorst periode, kon er vandaag eindelijk weer gevoetbald worden. Voor NSVV stond dan ook de wedstrijd tegen IJVV de Zwervers op het programma.

De tegenstander is geen onbekende voor NSVV en in voorgaande wedstrijden ook altijd een lastige tegenstander gebleken en ook zou dit vanmiddag weer het geval zijn. NSVV ging voortvarend van start en bij de eerste aanval in 3e minuut werd Kelvin van der Giesen door de keeper net buiten de 16 meter onderuitgehaald, wat een rode kaart zou moeten zijn, maar de scheidsrechter deed het af met een gele kaart. De vrije trap die daarop volgde leverde niets op. NSVV bleef de aanval zoeken en na een goede voorzet van Mitchel Louwerens schoot Kelvin van der Giesen met een fraai doelpunt de 0-1 op het scorebord. Wat er daarna gebeurde is moeilijk te verklaren. NSVV ging steeds minder goed voetballen, ook al was het veld niet zo best, en gingen mee in het spel van IJVV de Zwevers. Hierdoor kreeg IJVV de Zwervers steeds meer grip op de wedstrijd, zonder echt uit gespeelde kansen.
DSC_3193
Na de rust werd het veld spel van beide elftallen er niet echt beter op en werd de lange bal te veel gespeeld. NSVV was ook slordig in de eindpass, zodat de kansen die ze zo af en toe kregen niet goed konden worden afgemaakt. IJVV de Zwevers kreeg ook nog wat kansjes, maar konden niet tot scoren komen. In de loop van de tweede helft werd Richard Bras, die geblesseerd het veld verliet, gewisseld voor Mitchel Keikes, die rechtsachter ging spelen en daardoor verhuisde Yoeron van der Ree naar het middenveld. Peter Jan Cazander werd even later vervangen door Dikkie Bontes, maar helaas bleef NSVV, ook na deze wissels, volharden in slordig spel met weinig kansen. Maar in de 85e minuut kwam er weer enigszins een beetje spanning terug, met een kopbal van Mitchel Louwerens die helaas voor NSVV net naast de paal ging, aan de verkeerde kant.
Langs de lijn werden de mee gereisde supporters steeds ongeruster, maar “good old” Kelvin van der Giesen maakte hier in blessuretijd een eind aan. In de 92e minuut tekende hij de verlossende 0-2 aan.
DSC_3272
Al met al toch een verdiende overwinning.  Op naar volgende week, wanneer Zinkwegse Boys de tegenstanders is en we kunnen uitkijken naar een streekderby.

Klik hier voor de fotoreportage

Klik hier voor het filmpje

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree, Lesley van der Stoep, Marco Mann, Thierry Bekker, Richard Bras (65e min. Mitchel Keikes), Koen Witsiers, Sjoerd Hofstede, Mitchel Louwerens, Kelvin van der Giesen, Peter Jan Cazander (71e min. Dikkie Bontes)

Ruststand:          0 – 1
Eindstand:          0 – 2