Kampioenswedstrijd van NSVV 2

Op zaterdag 18 april om 12:30 speelt  ons tweede elftal hun kampioenswedstrijd.  Ze hebben een mooie thuiswedstrijd uitgekozen voor het feest, aangezien zaterdag op het programma staat de derby tegen SHO.

Al het gehele seizoen is NSVV 2 het beste team uit de klasse 2D voor reserve teams. Ze staan zowel in de eerste, als in de tweede periode bovenaan. In de totaal stand hebben ze tweeënveertig punten, na negentien van de tweeëntwintig wedstrijden gespeeld te hebben. De enige ploeg die NSVV nog kan inhalen is Oude Maas. De voorsprong is echter zeven punten. Om onafhankelijk te zijn van Oude Maas, moet er gewoon van de drie nog resterende wedstrijden, één gewonnen worden. Ons voorstel is het maar direct  zaterdag te doen tegen SHO.

De enige concurrent  Oude Maas speelt een uitwedstrijd tegen Strijen die begint om 12:00. Vorige week heeft SSS ons geholpen door van Oude Maas te winnen. Kan zijn dat de champagne flessen geopend kunnen worden voor het einde van de wedstrijd. De overige twee wedstrijden van NSVV  zijn 25 april uit tegen Heinenoord en daarna 2 mei thuis tegen FC s’Gravenzande..

Voor ons senioren prestatievoetbal is het natuurlijk belangrijk dat ons tweede elftal zo hoog mogelijk speelt. Als we de kerstboom van mogelijke niveaus van standaard en reserve teams vergelijken, dan valt op dat de kerstboom van reserve teams één niveau minder kent. Mocht ons tweede elftal volgend jaar in de eerste klasse voor reserve teams uitkomen, dan is dit vergelijkbaar met de hoofdklasse voor standaard teams. Dit zou een geweldig goed niveau zijn voor ons tweede elftal, met geduchte tegenstanders.

Kom dus allen kijken naar NSVV 2 tegen SHO om 12:30. NSVV 2 heeft achtenveertig doelpunten voor en maar zeventien doelpunten tegen. Hiermee is het niet alleen het meest productiefste team in deze competitie, maar heeft het ook de minst gepasseerde verdediging. SHO staat achtste en heeft met vierenveertig tegendoelpunten opvallend veel doelpunten tegen. Voorspelling is dus een doelpuntrijke overwinning met een kampioenschap tot gevolg.

De mannen van NSVV 2 verdienen de steun van onze supporters!